piatok 14. februára 2014

Sliepky a strava



Aby sliepky dobre znášali, oplatí sa im uvariť najlepšie každý deň zopár zemiakov v šupke.
K tomu nastrúhať zo dve mrkvy, cviklu a pokrm je hotový. 
Keďže v týchto dňoch hladujem,lebo sa snažím zhodiť zopár kíl, a keďže chodníček vedúci k sliepkam má zo 60 metrov, tak určitý čas trvá, kým sa k nim dostanem. 
A to je moja chvíľa, aby som načrela lačnými prstami do ich žrádla a prehltla pár hltov. Pár do hrdla, zopár kúskov do kŕmidla pre drozdov, zopár kúskov kanárom do voliéry...
Je to fajn, no dávajte si pozor, aby vtom žrádle neboli zamiešané aj rozdrobené vaječné škrupinky a trošku popola pre dezinfekciu. Inak to medzi zubami škrípe. Takto som dopadla minule, keď žrádlo pripravoval môj usilovný mužíček. Nemuselo ani vyjsť slniečko, aby som pochopila, že to žrádlo je nejaké čudné. :-)


2 komentáre:

  1. My dávame sliepkam k jedlu skoro všetko :-D. Zvyšky od obeda, trávu, žihľavy a na zimu, kedy je vonku potravy menej, tak im sýpu kŕmenie , ktoré objednávam a tie vajíčka sú vynikajúce. Majú krásne žltý žĺtok a aj na chuť sú oveľa lepšie ako tá kupovaná vajíčka. Tie sú také mdlá, bez chuti.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Taky chováme vlastné sliepka, takže vajíčka neriešime. Ale občas vidím u našich, ktorí berú od nás, ale niekedy si aj zabehnú pre vajcia do obchodaku a tie vajíčka sú niekedy fakt hnus. Hlavne prosím vás neverte tomu, že žĺtok má byť iskrivo žltý, ako sa predáva v obchodoch. Takto žĺtok od sliepok rozhodne nevyzerá.

    OdpovedaťOdstrániť